ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

پتانسیل تنظیم کنندگی عدم تعادل باکتری های روده در مدل های آزمایشگاهی ام اس

تحقیقات جدید پتانسیل تنظیم کنندگی عدم تعادل باکتری‌های روده در مدل‌های آزمایشگاهی ام اس را نشان می‌دهد که در این مدل‌های آزمایشگاهی ام اس باعث حساسیت بیشتر ابتلا به ام اس می‌شود.

 

پتانسیل تنظیم کنندگی عدم تعادل باکتری های روده در مدل های آزمایشگاهی ام اس

 

تیمی از محققان از آلمان، اسپانیا و سوئیس گزارش دادند که پروتئین پیام رسان ایمنی “IL-17″، که به نظر می‌رسد تنظیم کننده اصلی تعداد و فعالیت باکتری های روده است، به حساسیت ابتلا به بیماری شبه ام اس در موش کمک می‌کند. موش هایی که IL-17 نرمال داشتند نسبت به موش‌هایی که دچار کمبود این پروتئین بودند، باکتری‌های روده‌ای متفاوتی داشتند. هنگامی که موش‌های فاقد IL-17 در قفس با موش‌های طبیعی قرار گرفتند، باکتری‌های روده آنها نرمال شده و به بیماری شبه ام اس حساس‌تر شدند. در واقع فقدان این ماده در حساسیت کمتر به بیماری شبه ام اس نقش دارد.

 

این تحقیق شواهد جدیدی به مطالعه پیشین که به نقشی اساسی باکتری‌های روده در بیماری ام اش اشاره داشت می‌افزاید. بودجه این مطالعات تا حدی توسط انجمن ملی ام اس آمریکا تأمین شد.

 

در Fierce Biotech بیشتر درمورد این موضوع (به زبان انگلیسی) بخوانید

خلاصه علمی مقاله را در Science Immunology به زبان انگلیسی بخوانید

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۹ فوریه ۲۰۲۱

۲+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید