ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

رژیم غذایی گیاهی و میکروبیوم سالم ممکن است از فرد در برابر ام اس محافظت کند

  تحقیقاتی جدید در فاز حیوانی جدید روی موش‌ها نشان داد که داشتن یک رژیم گیاهی که باعث واکنش باکتری‌های خاص روده که بیماران مبتلا به ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) فاقد این باکتری هستند می‌شود، ممکن است فرد را در برابر بیماری ام اس محافظت کند.

 

مطالعه ای که توسط دکتر اشوتوش مانگالام، دانشیار پاتولوژی انجام شد، نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی غنی از ایزوفلاون، یک ترکیب گیاهی موجود در دانه های سویا، بادام زمینی، نخود و سایر حبوبات، موش‌ها را در برابر علائم شبیه ام اس محافظت می‌کند.

 

رژیم غذایی گیاهی و میکروبیوم سالم ممکن است از فرد در برابر ام اس محافظت کند

 

نکته مهم، رژیم غذایی ایزوفلاون فقط در مواقعی موثر بود که موش‌ها میکروب‌های روده ای داشتند، که قادر به شکستن ایزوفلاون ها بودند – اما به آنها در ایجاد آنها کمک کردند.

 

مانگالام گفت:

“جالب است که مطالعات قبلی انسانی نشان داده است که بیماران مبتلا به ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) در مقایسه با افراد غیرمبتلا به بیماری ام اس فاقد این باکتری‌ها هستند. مطالعه جدید ما شواهدی را نشان می‌دهد که ترکیبی از ایزوفلاونه‌ای رژیم غذایی و این باکتری‌های روده متابولیزه کننده ایزوفلاون ممکن است یک درمان بالقوه برای ام اس باشد.”

 

رژیم غذایی فاقد ایزوفلاون باعث ایجاد یک میکروبیوم مشابه بیماران ام اس در موش‌ها می‌شود، ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به پوشش محافظ رشته های عصبی موجود در سیستم عصبی مرکزی (مغز، نخاع و بخشی از اعصاب بینایی) حمله می‌کند.

 

این علائم شامل ضعف عضلانی، مشکلات تعادل و مشکلات بینایی و تفکر است.

 

علت دقیق بیماری ام اس ناشناخته است و در حالی که برخی از درمان ها سرعت بیماری را کاهش می‌دهند، در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. با این حال، تصور می‌شود که یک تعامل پیچیده بین عوامل ژنتیکی و محیطی باعث آغاز این بیماری شود.

 

اخیراً، میکروبیوم روده – تریلیون ها باکتری روده که درون روده انسان زندگی می‌کنند – به عنوان یک عامل موثر و به عنوان یک کاندیدای بالقوه در این امر معرفی شده است، اما مکانیزمی که این باکتری‌های روده از طریق آن ممکن است بر بیماری تأثیر بگذارد، هنوز درک چندانی نشده است.

 

مانگالام، که تیمش فهمید رژیم ایزوفلاون در صورت عدم وجود باکتری های مفید بی اثر است، امیدوار است که تحقیقات وی بتواند برای پیشگیری از ام اس مفید باشد.

 

وی گفت: “این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم ایزوفلاون تا زمانی که باکتری های روده متابولیزه کننده ایزوفلاون در روده وجود داشته باشد، می‌تواند از فرد در برابر ام اس محافظت کند.”

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

منبع:

www.uk.style.yahoo.com

۱۴ جولای ۲۰۲۱

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید