ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

فشار خون بالا و کشیدن سیگار در افراد لاتین و اسپانیایی تبار مبتلا به ام اس شایع است

در مطالعه ای که بر روی ۴۵۱ فرد اسپانیایی تبار / لاتین مبتلا به بیماری ام اس انجام شده است، تقریباً ۲۵٪ از آنها دارای یک بیماری “عروقی” (مرتبط با رگ های خونی) هستند، که معمولاً فشار خون بالا و سیگار کشیدن است. بسیاری از آنها مطلع نبودند که فشار خون بالا دارند که در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود. کسانی که بیماری عروقی دارند بیشتر از کسانی که مشکلات عروقی ندارند دچار مشکلات شدید راه رفتن می‌شوند (در بین مبتلایان به ام اس). چیزهای زیادی در مورد ام اس غیر قابل پیش بینی است، اما اینها عوامل مربوط به سبک زندگی هستند که می‌توانید کنترل کنید.

 

افزایش آگاهی و پرداختن به عوامل موثر بر سلامتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ام اس شدیدتر را کاهش دهد.

 

فشار خون بالا و کشیدن سیگار در افراد لاتین و اسپانیایی تبار مبتلا به ام اس شایع است

 

  • بهبود دسترسی به خدمات درمانی با کیفیت ام اس در طیف‌های فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی به معنای درک چگونگی تجربه و درک هر گروه از بیماری و شناسایی عواملی است که دسترسی به مراقبت را محدود می کند. کاملاً مشخص است که چندابتلایی (همپوشانی بیماری ها) – داشتن دو یا چند بیماری در یک زمان – ممکن است تشخیص ام اس را پیچیده کند و همچنین پیشرفت بیماری را افزایش داده و از سلامت عمومی‌و کیفیت زندگی فرد بکاهد.
  • یک تیم تحقیقاتی تحت حمایت انجمن ملی ام اس آمریکا، ۴۵۱ نفر اسپانیایی تبار / لاتین را در یک رجیستری توسط Alliance for Research  ثبت نام کردند. آنها به دنبال افرادی بودند که دارای بیماری‌های عروقی مانند فشار خون بالا، دیابت و اعتیاد به سیگار هستند. آنها همچنین فشار خون افرادی که هنگام ورود به پرونده ثبت نام و ویزیت‌های بعدی انجام شده بود را بررسی کردند.
  • تقریباً ۲۵٪ از شرکت کنندگان بیماری عروقی داشتند. سیگار کشیدن و فشار خون بالا شایع ترین موارد بود: سیگار کشیدن در افراد زیر ۴۰ سال و فشار خون بالا در افراد بالای ۴۰ سال. مهم تر از همه، تنها ۷ درصد از کسانی که فشار خون بالا داشتند از آن مطلع بودند.
  • کسانی که دارای بیماری عروقی هستند، از جمله افراد سیگاری، تقریباً دو برابر بیشتر از افراد فاقد این شرایط نیاز به استفاده از ابزار کمک حرکتی دارند. کسانی که فشار خون بالا دارند تقریباً سه برابر بیشتر از کسانی که فشار خون ندارند نیاز به ابزار کمک حرکتی دارند.
  • فشار خون بالا می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته مغزی شود، اما قابل درمان است.
  • ترک یا حتی کاهش مصرف سیگار می‌تواند تأثیرات زیادی بر بیماری ام اس داشته باشد.
  • انجمن ملی ام اس آمریکا به شناسایی راه حل ها متعهد است تا خانواده‌های اسپانیایی تبار/ لاتین که مبتلا به ام اس هستند بهترین کیفیت زندگی را داشته باشند.

 

مقاله “فشار خون بالا در اسپانیایی زبانان / لاتین مبتلا به ام اس” نوشته دکتر مایکل وی روبرز (از انستیتوی عصب شناسی بارو، ققنوس، آریزونا)، دکتر لیلیانا آمزکوا (از دانشگاه جنوب کالیفرنیا، لس آنجلس) و همکارانشان در مجله MS منتشر شده است.

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۲۱ جولای ۲۰۲۱

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید