ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

نگاهی به طول عمر زنان مبتلا به ام اس بعد از تشخیص سرطان پستان

پژوهشی چدید نشان می‌دهد که زنان مبتلا به ام اس که مبتلا به بیماری سرطان پستان میشوند در مقایسه با زنانی که ام اس ندارند، طول عمر مشابهی دارند. با این حال، ده سال پس از تشخیص سرطان پستان، احتمال مرگ و میر ناشی از علت‌های مختلف در زنان مبتلا به ام اس کمی بیشتر است. برای تأیید و بررسی مکانیسم‌های احتمالی زمینه‌ساز این اختلاف، این یافته‌ها نیاز به تحقیقات بیشتری دارند. بخشی از این پژوهش توسط انجمن ام اس کانادا تأمین مالی شد.

 

نگاهی به طول عمر زنان مبتلا به ام اس بعد از تشخیص سرطان پستان

 

  • زمینه:  ام اس (مولتیپل اسکلروزیس) شامل یک پاسخ ایمنی غیرطبیعی است که به مغز، نخاع و عصب بینایی آسیب می‌رساند. از آنجا که برخی از سرطان های نوظهور توسط سیستم ایمنی بدن از بین می‌روند، احتمال ابتلا به سرطان در افراد مبتلا به ام اس وجود دارد. طی سال‌ها، مطالعات زیادی خطر ابتلا به سرطان در افراد مبتلا به ام اس را بررسی کرده‌اند. نتایج اخیر این تیم نشان داد که میزان سرطان ها در مقایسه با افراد بدون ام اس افزایش نیافته است.
  • این مطالعه: محققان پایگاه‌های مراقبت های بهداشتی درمانی در مانیتوبا و انتاریو را بررسی کردند و ۷۷۹ فرد مبتلا به ام اس که سرطان پستان را تجربه کرده بودند و ۳،۱۱۶ نفر گروه کنترل (افراد بدون ام اس که سرطان پستان را تجربه کرده بودند) را بررسی کردند.
  • میزان طول عمر با سرطان در افراد مبتلا به ام اس و افراد بدون ام اس مشابه بود. با این حال، آنها دریافتند که به دلایل ناشناخته حدود ده سال بعد، میزان مرگ و میر ناشی از هر علتی در زنان مبتلا به ام اس و سرطان پستان کمی بالاتر (۲۸٪) از کسانی که به ام اس مبتلا نیستند بوده است.
  • در این مطالعه نژاد یا قومیت بررسی نشده است، عواملی که می‌توانند بر بقای با سرطان پستان تأثیر بگذارند. یافته ها در استان انتاریو کانادا نشان می‌دهد که افزایش مرگ و میر در افراد مبتلا به ام اس ممکن است به افزایش ناتوانی جسمی مرتبط باشد. برای درک و تأیید این یافته ها تحقیقات بیشتر لازم است.

 

مقاله “بقا با سرطان پستان در بیماری مولتیپل اسکلروزیس: مطالعه هم گروهی” نوشته دکتر روت آن ماری (از دانشگاه مانیتوبا، وینیپگ، کانادا)، دکتر پتی گروم (از دانشگاه کینگستون، انتاریو، کانادا) و همکارانشان در مجله Neurology منتشر شده است (۱۹ می‌۲۰۲۱).

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۲۱ می‌۲۰۲۱

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید