ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

بهبود راه رفتن و تفکر با ورزش با اسکلت رباتیک پوششی در افراد مبتلا به ام اس

در مطالعه‌ای کوچک روی ده نفر که مشکلات راه رفتن داشتند یک برنامه چهار هفته‌ای ورزشی/توانبخشی با استفاده از یک “اسکلت رباتیک پوششی” به طور قابل توجهی بیشتر از توانبخشی استاندارد برای بهبود راه رفتن، توانایی راه رفتن، سرعت پردازش اطلاعات مغز و اتصال مغز (نحوه تعامل قسمت های مغز با یکدیگر) را بهبود بخشید.

 

ورزش با اسکلت رباتیک پوششی، توانایی راه رفتن و سرعت تفکر افراد مبتلا به ام اس را در مطالعه ای کوچک بهبود بخشید

 

در این مطالعه از ده فرد مبتلا به ام اس که دارای اختلال در راه رفتن بودند استفاده شد. اسکلت رباتیک پوششی به افراد امکان می‌دهد تا در تعامل با یک درمانگر توانبخشی روی زمین راه بروند. برای تأیید این یافته ها به مطالعات بیشتر با تعداد بیشتری از افراد نیاز است. بودجه این مطالعه تا حدی توسط انجمن ملی ام اس آمریکا تأمین شد.

 

مقاله “یک آزمایش کنترل شده از توانبخشی ورزشی به کمک اسکلت رباتیک پوششی در بیماری ام اس” نوشته دکتر اندروس گیت، دکتر جان دلوکا و همکارانشان در ۴ آوریل ۲۰۲۱ در نشریه مولتیپل اسکلروزیس و اختلالات مرتبط منتشر شده است.

 

اطلاعات بیشتر در مورد اسکلت های پوششی و سایر ابزارهای کمک پزشکی با فناوری پیشرفته را در مجله Momentum و به زبان انگلیسی بخوانید

 

درباره بیماری ام اس

بیماری ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن طی یک واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن به دستگاه اعصاب مرکزی (CNS) حمله می‌کند. اگر در مورد این بیماری اطلاعات کافی ندارید می‌توانید با مطلب ام اس چیست؟ شروع کنید.

 

 

منبع:

www.nationalmssociety.org

۱ ژوئن ۲۰۲۱

۱+
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید