ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

میرابگرون – Mirabegron

نام برند:
میربتریق، میراگو
نام شیمیایی: میرابگرون
درمان در ام اس: درمان بهبود دهنده علائم، درمان اختلالات ادراری، درمان اختلال عملکرد مثانه
درمان اصلی: ددرمان اختلالات ادراری، درمان اختلال عملکرد مثانه
داروهای معادل:

 

میرابگرون برای درمان مثانه بیش‌فعال استفاده می‌شود. مثانه بیش‌فعال یعنی مثانه شما ادرار را طوری ذخیره می‌کند که باعث ایجاد نیاز فوری به تخلیه ادرار می‌شود. کنترل این احساس نیاز فوری به ادرار کردن می‌تواند دشوار باشد. علائم مثانه بیش‌فعال می‌تواند شامل تکرر ادرار، اضطراب شدید و ناگهانی برای ادرار کردن یا ادرار کردن غیرارادی (بی‌اختیاری) باشد. مکانسیم اثر میرابگرون شل کردن یک عضله خاص در مثانه (دفع کننده) است که باعث می‌شود مثانه ادرار بیشتری را در خود نگه دارد و علائم مثانه بیش‌فعال کاهش یابد.

 

روش مصرف | احتیاط | اوردوز | دوزهای فراموش شده | عوارض جانبی | تداخلات دارویی | شرایط نگهداری

 

میرابگرون - Mirabegron

 

روش مصرف

قبل از شروع مصرف داروی میرابگرون و هر بار تجویز دوباره آن، راهنمای دارویی که توسط داروساز تهیه شده است را مطالعه کنید. اگر سؤالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

 

این دارو از طریق دهان، با یا بدون غذا، طبق دستور پزشک معمولاً یک‌بار در روز مصرف می‌گردد. این دارو را به‌طور کامل ببلعید. دارو را خرد نکنید، نجوید یا تقسیم نکنید. با انجام این کار می‌توانید تمام دارو را به‌طور هم‌زمان آزاد کرده و خطر بروز عوارض جانبی را افزایش دهید.

 

مقدار مصرف میرابگرون بستگی به شرایط پزشکی شما و پاسخ بدنتان به درمان دارد.

 

به‌طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بیشترین سود را از آن داشته باشید. برای جلوگیری از فراموشی مصرف دوز، هر روز آن را در زمانی معین مصرف کنید.

 

در صورت ادامه یا بدتر شدن شرایط، با پزشک خود صحبت کنید.

 


اطلاعات دارویی ذکر شده در سایت صرفا جهت آگاهی شما تهیه شده است، قبل از مصرف هر نوع دارو با پزشک خود مشورت کنید و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کنید.


 

احتیاط

در صورت حساسیت به میرابگرون یا هر آلرژی دیگری که دارید به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

 

قبل از استفاده از این دارو، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به‌خصوص در مورد بیماری‌هایی نظیر سایر مشکلات مثانه (مانند انسداد)، فشارخون بالا، مشکلات کلیوی، مشکلات کبدی.

 

این دارو ممکن است باعث سرگیجه شما شود. الکل یا ماری‌جوانا (حشیش) می‌تواند سرگیجه شما را بیشتر کند. تا زمانی که نمی توانید به صورت ایمن کاری انجام دهید از رانندگی، کار با ماشین‌آلات و هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد خودداری کنید. از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید. در صورت استفاده از ماری‌جوانا (حشیش) با پزشک خود مشورت کنید.

 

قبل از جراحی، در مورد کلیه محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای بانسخه/بدون نسخه و محصولات گیاهی) با پزشک یا دندانپزشک خود صحبت کنید.

 

در دوران بارداری، میرابگرون فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز باشد، باید استفاده شود. در مورد خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت کنید.

 

مشخص نیست که این دارو به شیر مادر منتقل می‌شود یا خیر. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.


 

اوردوز

اگر فردی میرابگرون را بیش‌ازحد تجویز شده مصرف کرد و علائم جدی از قبیل غش کردن یا مشکل تنفس داشت، با اورژانس تماس بگیرید.

 

از به اشتراک گذاشتن داروی خود با دیگران خودداری کنید.

 

آزمایش‌های پزشکی/آزمایشگاهی (مانند فشارخون) ممکن است به‌طور دوره‌ای انجام شود تا پیشرفت شما مورد بررسی یا عوارض جانبی تحت نظر قرار گیرد. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

دوزهای فراموش شده

اگر یک دوز از دست دادید، به‌محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر نزدیک به زمان دوز بعدی بود، دوز ازدست‌رفته را رد کنید. دوز بعدی خود را در همان زمان معمول مصرف کنید. دوز مصرف را دو برابر نکنید.


 

عوارض جانبی

با مصرف میرابگرون ممکن است حالت تهوع، سرگیجه، ضربان قلب سریع یا سردرد رخ دهد. اگر هر یک از این اثرات ادامه‌دار یا بدتر شد، سریعاً به پزشک یا داروساز خود بگویید.

 

به یاد داشته باشید که پزشک شما تشخیص داده است که سود شما از این دارو بیشتر از خطر عوارض جانبی آن است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

 

این دارو ممکن است فشارخون شما را بالا ببرد. فشارخون خود را مرتباً بررسی کنید و در صورت بالا بودن نتایج با پزشک خود صحبت کنید.

 

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو به ندرت رخ می‌دهد. اما در صورت مشاهده هرگونه علائم یک واکنش آلرژیک جدی، فوراً کمک پزشکی دریافت کنید، از جمله: بثورات پوستی، خارش/تورم (به خصوص صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس.

 

این موارد لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه تأثیرات دیگری غیر از موارد ذکر شده در بالا شدید با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.


 

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروها را تغییر دهد یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این سند شامل تمام تداخلات احتمالی دارو نیست. لیستی از تمام داروهایی که استفاده می کنید (از جمله داروهای با نسخه/بدون نسخه و محصولات گیاهی) را تهیه کرده و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. بدون تأیید پزشک، دوز داروهای خود را شروع، متوقف یا کم و زیاد نکنید.

 

این دارو می‌تواند سرعت حذف سایر داروها از بدن شما را آهسته کند که این امر ممکن است بر نحوه عملکرد آن‌ها تأثیر بگذارد. نمونه‌هایی از این داروها شامل فلکاینید، پروپافنون، تیوریدازین است.


 

شرایط نگهداری

این دارو را در دمای اتاق و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. در حمام نگهداری نکنید. تمام داروها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه‌دارید.

 

داروها را در توالت نریزید یا آن‌ها را داخل فاضلاب نریزید مگر اینکه دستور انجام این کار داده شود. در صورت انقضا یا اینکه دیگر نیازی به مصرف آن ندارید، این محصول را به درستی از بین ببرید. دراین‌باره با داروساز یا شرکت دفع زباله محلی خود مشورت کنید.

 

 

منبع:

www.webmd.com

 

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید