ورود به سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در سایت
رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

تعداد مبتلایان به ام اس در کرمانشاه ۳۰۰۰ نفر است

کرمانشاه- مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد مبتلایان به ام اس در کرمانشاه سه هزار نفر است.

 

تعداد مبتلایان به ام اس در کرمانشاه

 

بهنام روندی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ام اس در استان کرمانشاه سه هزار نفر است. اظهار کرد: با توجه به عدم تمایل برخی از مبتلایان نسبت به ثبت اطلاعات در سایت وزارت بهداشت، هم اکنون مبتلایان به ام اس استان کرمانشاه در سایت وزارت بهداشت یک هزار و ۸۰۰ نفر است. پیش از این تعداد افراد مبتلا به ام اس تا سال ۹۸ در کرمانشاه ۲۴۲۰ نفر برآورد میشد.

 

وی افزود: با توجه به لزوم استفاده و مراجعه منظم مبتلایان به ام اس از خدمات کلینیکی، پا را کلینیکی و دارویی بسته‌های خدماتی به‌صورت ماهانه و سالانه برای مبتلایان به ام اس به استان‌ها تخصیص داده می‌شود.

 

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر به منظور کاهش فشار اقتصادی بر مبتلایان به ام اس، هفت داروی اصلی و مؤثر در روند بیماری این افراد در بسته حمایتی وزارت بهداشت قرار گرفته که با توجه به نیاز بیمار و مقدار داروی تجویزی از طرف پزشک متخصص مراکز دولتی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه مبتلایان به ام اس سالانه ۱۲ بار می‌توانند به متخصص مغز و اعصاب به صورت رایگان مراجعه کنند، تصریح کرد: از دیگر خدمات رایگان، سالانه ۲ ویزیت چشم، یک ویزیت متخصص زنان، عفونی، خونی و گوارشی، کلیه و مجاری ادراری، قلب و عروق و چهار نوبت آزمایشات خونی ساده است.

 

روندی با اشاره به خدمات دندان‌پزشکی رایگان تا سقف یک میلیون تومان به صورت سالانه افزود: تمامی خدمات موجود در بسته حمایتی مشروط به مراجعه به مراکز دولتی رایگان است، تجویز داروهای مکمل و تقویتی مشمول این قانون نمی‌شود.

 

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بیماری ام اس جز بیماری‌های خاص بوده که هرساله لیست بیماری‌های خاص توسط وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود، هم اکنون یازده بیماری ازجمله ام اس، تالاسمی، هموفیلی، بال پروانه‌ای، دیالیزی، اوتیسم و بیماری‌های متابولیکی جز این لیست هستند.

 

 

منبع

۰
شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید